vineri, 31 mai 2013

Tort de capsune cu vanilie: de 1 iunie La multi ani comoara mea!

Tort de capsune cu vanilie

de ziua copilului: La multi ani comoara mea!

Ingrediente:

  • 6 oua
  • 10 linguri de zahăr (eu am folosit zahar brun)
  • 1 linguriţă de vanilie/rom/orice esenta
  • 6 lg de făină
  • 125 grame unt moale
  • budinca vanilie (facuta homemade sau cumparata, indiferent.
  • 125 grame unt moale
  •  200 ml smantana dulce pt frisca
  • o esenta de  vanilie
  • 300gr capsune
  • o spuma de capsune dr Oetker (nu dati cu rosii...o aveam in casa cumparata de mult si am zis ca deh: hai sa o folosesc).

 Mod de preparare

Se face blatul de tort normal: Se separata 6 oua. Se bat albusurile spuma, se adauga rand pe rand cate o lingura de zahar( in total 6); apoi rand pe rand cate un galbenus si la final faina cernuta si un praf de sare.Faina se incorporea cu o paleta, nu cu mixerul! Se incalzeste cuptorul la 180 de grade. Se unge o forma de tort cu unt si se adauga blatul , se scutura de cateva ori blatul ca sa iasa  bulele de aer ridicant tava si dandu-i drumul pe masa de la distanta de 5-10cm de 3-4 ori. apoi se baga la copt fara sa deschidem cuptorul pt 20-25 de minute.
Se face o budinca din 500 ml de lapte, de vanilie.  Se lasa la racit. Apoi se bate bine cu untul spume. Apoi se face o frisca separat din smantana dulce si se amesteca si asta la crema. Separat se face spuma de capsune din 180de grame lapte si praful instant. Se taie blatul de tort in 2, se insiropeaza (l-am insiropat cu compot de caise eu) se umple cu crema, se adauga si spuma de capsune deasura si se orneaza dupa plac cu multe capsune.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu