joi, 2 mai 2013

Biscuiti fragezi cu merisoare/alune/ciocolata

Biscuiti fragezi cu merisoare/alune/ciocolata

Ingrediente

  • (aprox 15 buc)
  • 175g de unt moale (eu am folosit unt cu 82%grasime, e mult mai ok)
  • 85g de zahăr (eu am folosit zahar brun)
  • 1 linguriţă de vanilie/rom/orice esenta
  • 225g de făină
  • 75g de alune nesărate şi prăjite
  • 75g de merişoare uscate 
  • sau orice alta combinatie de :fulgi/bucatele de ciocolata/fructe uscate taiate cuburi..etc..dupa plac
Pt mai multe fursece, mariti cantitatile..eu asa am facut a 2a oara clar!!!!!!!

 Mod de preparare

NU EXAGEREZ CAND VA SPUN CA E CEA MAI BUNA RETETA PT BISCUITI/FURSECURI FRAGEDE DE PANA ACUM..SI CAUT O RETETA DE COOKIESURI BUNE DE ANI DE ZILE..AM GASIT-OIN SF SI E RETETA PERFECTA!
 Se amestecă untul (moale, adica la temperatura camerei lasat cateva ore inainte) cu zahărul şi vanilia cu o lingură de lemn sau cu mana(eu prefer mana ca sa simt textura si sa pot  simti mai bine aluatul). Se adaugă făina, apoi alunele şi merişoarele. Amestecăm cu lingura la început după care frământăm cu mâna până se obţine un aluat.La inceput va fi sfăramicios şi iţi dă impresia că nu se va lega/strange dar la final va fi cum trebuie…deci nu nu va speriati :D.
. Aluatul se modelează ca un cilindru cu diametrul cam de 5cm.
Se înfăşoară în folie alimentară, apoi se dă la rece minm 1 oră.Bine înfăşurat,aluatul va ţine foarte bine la congelator până la 3 luni.
 Dăm drumul la cuptor. Scoatem aluatul şi tăiem felii groase de 1 cm.
 Se pun biscuiţii pe o tavă tapetată cu hârtie de copt şi se coc 12-15 minute la foc potrivit. Se răcesc complet pe tavă. (NU ii lasati prea mult la cuptor, daca marginile se rumenesc usor e timpul sa ii luati.
Atentieeee: dispar fff repede:)).
Se păstrează foarte bine într-o cutie metalică…..sunt aşa de buni!insa nu cred ca rezista atat de mult pe farfurie incat sa ii pastrez intr-o cutie metalica. :)) cel putin la mine nu au rezistat!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu