vineri, 31 mai 2013

Tarta ganache de ciocolata "Mozart"

I-am zis Mozart pt ca deasupra i-am ras nitel martipan..si la asta m-a dus cu gandul cand am gustat-o..la bomboanele alea mozart cu martipan:))

A iesi ff buna, in sf aluaul de tarta mi-a iesit si mie..nu mai e tare ca piatra, e ff ok, sfarmicios si asa cum trebuie, am gasit reteta perfecta;

Ingrediente

  • 100 gr unt;
  • 300 gr ciocolata amaruie minim cu 50%cacao;
  • 3 linguri gr zahar brun;
  • 1 galbenus de ou
  • 160 gr faina;
  • 200 ml smantana lichida dulce (pt frisca)
  • esenta migdale si rom
  • martipan

Mod de preparare reteta Negresa cu migdale

Amestecam gălbenușurile cu zahărul și untul făcut cubulețe(la temperatura camerei) apoi încorporam făina. Obținem un aluat moale, ușor de întins direct în tava (unsă cu unt). Înțepam aluatul cu o furculiță, să nu se umfle la copt. Acoperiml cu hârtie de copt, să nu se rumenească prea repede (fixați foaia cu două furculițe sau cu o mână de boabe de fasole). Coacem 20-25 de minute la 180 de grade Celsius. Lăsam aluatul să se răcească în tavă.
Mărunțim 300 de grame de ciocolată neagră, punem într-o cratiță cu fund gros împreună cu 200 de mililitri de smântână dulce grasă si esente de care doriti (eu am pus de migdale ca sa fiu in ton cu martipanul)  Punem cratița pe foc mic și amestecam până se topește ciocolata. În trei-patru minute, obținem un sos gros care, pe măsură ce se răcește, continuă să se îngroașe, transformându-se într-o cremă. Deasupra ornam cu ce vrem... Umplem tarta cu cremă și o punem în frigider pentru minim 4 ore. Dar dupa ce s-a racit nitel (am bagat-o la congelator 5minute) am ras martipan, dar idei sunt nenumarate: felii de capsune, zmeura, menta,etc... Dupa alea cateva ore de tinut la frigider, o tăiem cu un cuțit cu lama udă.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu