vineri, 5 noiembrie 2010

Tort "Ionelas"
















Tort "Ionelas"

Fiind ziua Ionelei (my sister in law), mi-am facut si mie un cadou: un set de cercuri pentru torturi . Am facut primul meu tort cu aceste cercuri: un tort simplu cu blat de cacao si crema de ciocolata abundenta!!!

Ingrediente

Pentru blat:

  • faina: 2 cana
  • cacao: 5linguri
  • oua :2
  • praf de copt;
  • ulei: 1/2 cana
  • zahar: 2/3 cana
  • apa minerala: cateva linguri
  • esenta rom
Pentru crema:
  • 200 gr unt;
  • zahar:1/2 cana
  • frisca lichida:200ml;
  • esenta rom;
  • cacaua: 5 linguri
  • fulgi ciocolata pentru decor

Mod de preparare

Se face blatul de cacao, amestecand toate ingredientele pe rand. Mai intai se freaca ouale cu zaharul, se adauga apoi uleiul si apa minerala, praful de copt si cacao, esenta si la final se incorporeaza faina. Se pune in forma de tort si se da la cuptorul preincalzit 20 de minute, pana se coace. Se scoate, se raceste si se taie pe jumatate (sau in 3 daca e f gros). Se face un sirop din apa, zahar , coaja de lamaie, esenta de vanilie si rom cu care se va insiropa mai tarziu. Se face crema: frecand untul cu zaharul (eu am folosit zahar pudra pentru ca se topeste mai repede), apoi se adauga frisca lichida batuta suma si se omogenizeaza, impreuna cu esentele si cacaua. Se insiropeaza fiecare blat si se aseaza crema. La final am facut o glazura din 6 cuburi de ciocolata amaruie cu 2 linguri de lapte si 1 cubulet de unt (la microunde) si am turnat-o deasupra. Am ornat cu bilute de zahar un frumos : La multi ani si am fulguit marginile cu fulgii de ciocolata ca sa nu se vada lipsa mea de experienta in alte decorarii torturilor:)). Mie una mi-a placut..sper sa ii fi placut si sarbatoritei pe care i l-am facut cadou! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu