marți, 16 noiembrie 2010

Tort de ciocolata "Dots" cu visine din alcool

















I-am spus Dots pentru ca seama a foarte bine la gust cu celebrele batoane de branza cu ciocolata Dots, avand in vedere ca are in compozitie crema de branza si cicocolata, atunci asocierea este zic eu binemeritata.

Tort de ciocolata "Dots" cu visine din alcool

Ingrediente

  • crema de branza: 500 gr (2 cutii de mascarpone);
  • oua: 3 buc;
  • zahar: 7 linguri;
  • visine din alcool (din visinata): o chesea;
  • iaurt: 1 buc (150gr)
  • biscuiti:250 gr (2 pachete de petit beurre);
  • unt: 100 gr;
  • cacao: 2 ingurite;
  • faina: 2 linguri
  • ciocolata fulgi (eu am ras 2 tablete): 200 gr

Mod de preparare

Am facut blatul, sfarmand biscutii si amestecandu-i cu cele 2 lg de cacao, 2 lg de zahar si untul topit. I-am pus in forma de tort. Separat am amestecat crema de branza cu restul de zahar (l-am facut pudra), iaurtul si am adaugat apoi rand pe rand cate un ou, amestecand f bine dupa fiecare, la sfarsit apoi si cele 2 linguri de faina. La final am adaugat jumatate din fulgii de ciocolata si visinele din alcool (fara samburi), amestecand usor. Am pus amestecul in forma de tort peste blatul de biscuiti. l-am introdus in cuptorul preincalzit timp de 10 minute la foc iute: 240 de grade, apoi inca 50 de minute la foc mic (120 de grade). Tortul e gata cand branza nu mai danseaza in forma si cand se aureste usor la suprafata. Se poate incerca de asemenea cu scobitoarea.

Se scoate si se lasa la racit.

Primul tort eu l-am ornat cu glazura de ciocolata (am topit la microunde ciocolata cu un pic de lapte, un cub de unt si 2 linguri de lichior). Am batut cu telul si am intins-o peste tort.

Al 2 lea tort a iesit cam uratel (pt cal-am scos mai greu din forma si nu l-am lasat sa se raceasca) si l-am ornat ca sa nu se vada cu frisca si cu fulgi de ciocolata intregi).

Se consuma rece si este Dots veritabil!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu