miercuri, 9 iunie 2010

Socata




Socata

Ingrediente
  • ~15-20 de flori de soc;
  • 800grame zahar brun;
  • 5lamai
  • 6litri apa

Mod de preparare

Se pune intr-o oala la fiert 3 litri de apa impreuna cu zaharul si o lamaie stoarsa.

Dupa ce a fiert {se lasa 15minute la fiert ( cronometrandu-se dupa ce apa a atins punctul de 100 de grade)}, se ia de pe foc si se amesteca cu restul de apa (3l), florile de soc si lamaile soarse si rase de coaja(ca sa nu iasa f amara). Se acopera si se lasa minim 2-3 zile intr-un loc cald.

Se strecoara apoi si se imbutelieaza in sticle, la frigider.

PS1: nu o lasati mai mult de 3 zile daca e cald, ca mie, intr-o alta tura, mi s-a transformat intr-un veritabil vin spumant;)) bun dar..nu pt copii!

PS2: am folosit zaharul brun, cu gandul ca poate e mai sanatos decat cel alb., IN PLUS NU AM MAI carmelizat nitel zahar, cum se face, pt culoare pt ca cel brun deja a colorat-o f frumos. As fi folosit miere dar imi trebuia destul de multa si nu aveam in casa atat si in plus nu am alte opinii, daca iese sau nu cu miere, etc..stie careva?:D


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu